Към съдържанието
Правото

Чл. 155 Основен и удължен платен годишен отпуск

Кодекс на труда (КТ)

ДВ, бр. 26 от 1986 г. В сила

Текстът до 31.07.2026 е по официален консолидиран текст; измененията след тази дата са приложени от „Държавен вестник“.

(1) Всеки работник или служител има право на платен годишен отпуск.

(2) При постъпване на работа за първи път работникът или служителят може да ползва платения си годишен отпуск, когато придобие най-малко 4 месеца трудов стаж.

(3) При прекратяване на трудовото правоотношение преди придобиване на 4 месеца трудов стаж работникът или служителят има право на обезщетение за неползван платен годишен отпуск, изчислено по реда на чл. 224, ал. 1.

(4) Размерът на основния платен годишен отпуск е не по-малко от 20 работни дни.

(5) Някои категории работници и служители в зависимост от особения характер на работата имат право на удължен платен годишен отпуск, в който е включен отпускът по ал. 4. Категориите работници и служители и минималният размер на този отпуск се определят от Министерския съвет.

Съдебна практика по чл. 155

Цялата практика по чл. 155

Неофициален консолидиран текст. Автентичният текст е обнародваният в „Държавен вестник“.