Раздел 1. Общи положения
Чл. 1
С настоящата наредба се определят размерът на основните месечни възнаграждения на държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР) и размерът на началните и максималните заплати за длъжност на лицата, работещи по трудово правоотношение (ЛРТП).
Раздел 2. Определяне на основните месечни възнаграждения на държавните служители
Чл. 2
(1) Държавните служители в Министерството на вътрешните работи (МВР) получават основно месечно възнаграждение, определено съобразно изпълняваната длъжност, съгласно таблици – приложения № 1 и 2.
(2) За длъжности, за които в щата е определена месторабота, различна от структурното звено, в което е включена длъжността, се определя основно месечно възнаграждение по съответния раздел от таблици – приложения № 1 и 2, съответстващи на мястото на изпълнение на функционалните задължения.
Чл. 3
Служителите, заемащи длъжности в дирекция „Международно оперативно сътрудничество“, участващи в мисии на международни организации, запазват размера на основното си месечно възнаграждение за длъжността, заемана до преназначаването им.
Чл. 4
(1) Основното месечно възнаграждение на държавните служители – стажанти в МВР, за периода на първоначалното професионално обучение е 80 на сто от основното месечно възнаграждение за най-ниската изпълнителска или младши изпълнителска длъжност.
(2) На държавните служители стажанти се изплаща допълнително възнаграждение за прослужено време при условията и в размерите съгласно чл. 178, ал. 1, т. 1 ЗМВР.
Раздел 3. Определяне на началните и максималните месечни възнаграждения за длъжност на лицата, работещи по трудови правоотношения
Чл. 5
Началните и максималните месечни възнаграждения за длъжност на ЛРТП се определят съгласно таблица – приложение № 3.
Чл. 6
(1) Най-ниската заплата за длъжност на ЛРТП се определя съгласно чл. 180, ал. 3 ЗМВР.
(2) Индивидуалният размер на заплатата за длъжност на ЛРТП при пълно работно време не може да бъде по-нисък от определения начален размер на заплатата за заеманата длъжност и по-висок от максималния размер на заплатата за заеманата длъжност.
(3) Конкретният размер на заплатата за длъжност за ЛРТП, както и размерът на основното месечно възнаграждение се определят в трудовия договор на лицето. При определяне на индивидуалните заплати за длъжност на служителите се отчитат характерът и спецификата на изпълняваната работа, притежаваната квалификация и професионалният опит.
(4) На хабилитираните специалисти, заемащи длъжността „ръководител катедра“, се определя по-високата заплата за длъжност – за заеманата длъжност или притежаваното научно звание.
(5) Максималната индивидуална заплата за длъжност на специалистите с образователна и научна степен „доктор“ и специалистите с образователно-квалификационна степен „магистър“ и/или „бакалавър“ с месторабота в централната структура на структурите по чл. 37 ЗМВР може да се определи в размер до 1212 лв.
(6) Максималната индивидуална заплата за длъжност на работниците от раздел „Квалифицирани работници“ на таблица – приложение № 3, с висока квалификация към дирекция „Управление на собствеността и социални дейности“ може да се определи в размер до 898 лв.
Чл. 7
(1) Размерът на индивидуалната заплата за ЛРТП, заето по допълнителен щат за подпомагане на дейностите по управление и/или изпълнение на програми и проекти, финансирани със средства, предоставени на МВР от фондове на Европейския съюз и от други международни програми и договори, при наличието на финансови средства по конкретния проект, програма или договор, се определя съобразно изпълняваната длъжност съгласно таблица – приложение № 3 към чл. 5 и чл. 6, ал. 6, и може да бъде завишен до 50 на сто от максималния размер на заплатата за длъжност за сметка на съответната програма, проект или договор.
(2) Всички разходи за възнаграждения и други плащания за служителите по ал. 1 се финансират със средства от фондове на Европейския съюз и от други международни програми и договори.
Преходна разпоредба
§ 1
(1) Служителите, на които е определена лична временна добавка (ЛВД) по реда на § 5 от преходните и заключителните разпоредби на ЗМВР, я запазват до преназначаването им на друга длъжност.
(2) Личната временна добавка се включва в основното месечно възнаграждение и е част от него.
(3) При възникване на служебното правоотношение след 1.07.2014 г. ЛВД не се определя.
Заключителни разпоредби
§ 2
Тази наредба се издава на основание чл. 177, ал. 3 и 4 и чл. 180, ал. 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи (ДВ, бр. 53 от 2014 г.).
§ 3
Наредбата влиза в сила от деня на обнародването й в „Държавен вестник“.
Заключителни разпоредби
Приложение 1 Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 и 2 А. ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ С ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ
Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 и 2 ВИЖ приложението
Приложение 2 Приложение № 2 към чл. 2, ал. 1 и 2 Б. ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ СЪС СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ
Приложение № 2 към чл. 2, ал. 1 и 2 ВИЖ приложението
Приложение 3 Приложение № 3 към чл. 5 и чл. 6, ал. 6 В. ЛИЦА, РАБОТЕЩИ ПО ТРУДОВО ПРАВООТНОШЕНИЕ
Приложение № 3 към чл. 5 и чл. 6, ал. 6 ВИЖ приложението