Чл. 1
Приема:
1. средни месечни брутни работни заплати на едно лице от състава на кадровите военнослужещи по Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България и на държавните служители по Закона за Министерството на вътрешните работи по министерства, ведомства и други бюджетни организации, финансирани от републиканския бюджет, съгласно приложение № 1;
2. средни месечни брутни работни заплати на едно лице от състава на гражданските лица по Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България и на лицата, работещи по трудово правоотношение по Закона за Министерството на вътрешните работи, по министерства, ведомства и други бюджетни организации, финансирани от републиканския бюджет, съгласно приложение № 2.
Чл. 2
Определя:
1. размера на основното месечно възнаграждение в съответствие с присвоеното военно звание на кадровите военнослужещи от Въоръжените сили на Република България съгласно приложение № 3;
2. размера на основното месечно възнаграждение за военно звание на кадровите военнослужещи от служба “Военна информация” и от служба “Сигурност - военна полиция и военно контраразузнаване” съгласно приложение № 4 (поверително);
3. размера на основното месечно възнаграждение за военно звание на кадровите военнослужещи от Националната разузнавателна служба съгласно приложение № 5 (поверително);
4. размера на основното месечно възнаграждение за военно звание на кадровите военнослужещи от Националната служба за охрана съгласно приложение № 6 (за служебно ползване);
5. размера на основното месечно възнаграждение в съответствие с присвоеното военно звание на военнослужещите на наборна военна служба до 31 декември 2007 г. съгласно приложение № 7;
6. длъжностните наименования, минималните и максималните основни месечни заплати на основните длъжности за граждански лица по трудово правоотношение в Генералния щаб, поделенията на Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната, които не прилагат Закона за администрацията и Закона за държавния служител, съгласно приложение № 8;
7. длъжностните наименования, минималните и максималните основни месечни заплати на основните длъжности за граждански лица по трудово правоотношение в Националната разузнавателна служба съгласно приложение № 9;
8. длъжностните наименования, минималните и максималните основни месечни заплати на основните длъжности за граждански лица по трудово правоотношение в Националната служба за охрана съгласно приложение № 10;
9. размерите на месечните заплати за категория и размерите на месечните заплати за най-ниската и най-високата длъжност във всяка категория на държавните служители по Закона за Министерството на вътрешните работи в Министерството на вътрешните работи съгласно приложение № 11;
10. размерите на минималните и максималните основни месечни заплати за лицата, работещи по трудово правоотношение в Министерството на вътрешните работи, съгласно приложение № 12;
11. размерите на месечните заплати за категория и размерите на месечните заплати за най-ниската и най-високата длъжност във всяка категория на държавните служители по Закона за Министерството на вътрешните работи в Специалната куриерска служба съгласно приложение № 13;
12. размерите на минималните и максималните основни месечни заплати на лицата, работещи по трудово правоотношение в Специалната куриерска служба, съгласно приложение № 14;
13. размерите на месечните заплати за категория и размерите на месечните заплати за най-ниската и най-високата длъжност във всяка категория на държавните служители по Закона за Министерството на вътрешните работи в Главна дирекция “Изпълнение на наказанията” и в Главна дирекция “Охрана” към Министерството на правосъдието съгласно приложение № 15;
14. размерите на минималните и максималните основни месечни заплати на лицата, работещи по трудово правоотношение в Главна дирекция “Изпълнение на наказанията” и в Главна дирекция “Охрана” към Министерството на правосъдието, съгласно приложение № 16.
Чл. 3
(1) Основното месечно възнаграждение на кадровите военнослужещи с присвоени висши офицерски звания или звание “полковник”, несъответстващи на утвърдените за длъжностите по Указ № 108 на Президента на Република България от 2006 г. за утвърждаване длъжностите във Въоръжените сили на Република България, Националната разузнавателна служба и Националната служба за охрана, изискващи висши офицерски звания (обн., ДВ, бр. 32 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 10 и 36 от 2007 г.), се определя за I степен на притежаваното от тях звание, съгласно приложение № 3.
(2) Длъжностите и размерите на минималните и максималните основни месечни заплати по длъжностни нива за гражданските лица, работещи в администрациите на Министерството на отбраната, в службите “Военна информация” и “Сигурност - военна полиция и военно контраразузнаване” и в структурите на подчинение на министъра на отбраната, които прилагат Закона за администрацията и Закона за държавния служител, се определят съгласно Постановление № 47 на Министерския съвет от 2004 г. за приемане на Единен класификатор на длъжностите в администрацията и на Наредбата за прилагане на Единния класификатор на длъжностите в администрацията (обн., ДВ, бр. 18 от 2004 г.; изм., бр. 83 от 2005 г.), Постановление № 175 на Министерския съвет от 2007 г. за заплатите в бюджетните организации и дейности (ДВ, бр. 61 от 2007 г.) и Наредбата за служебното положение на държавните служители, приета с Постановление № 34 на Министерския съвет от 2000 г. (обн., ДВ, бр. 23 от 2000 г.; попр. бр. 47 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 53, 62 и 89 от 2000 г.; попр., бр. 90 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 28 и 35 от 2001 г.; Решение № 3901 на Върховния административен съд от 2001 г. - бр. 54 от 2001 г.; изм. и доп., бр. 108 от 2001 г., бр. 15, 67 и 115 от 2002 г., бр. 17, 59 и 109 от 2003 г., бр. 18 от 2004 г., бр. 50 и 83 от 2005 г. и бр. 2, 46 и 68 от 2006 г.).
(3) Длъжностните наименования, минималните и максималните основни месечни заплати на основните длъжности за гражданските лица по трудово правоотношение в Генералния щаб, поделенията на Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната, които не прилагат Закона за администрацията и Закона за държавния служител, се определят съгласно приложение № 8. Министърът на отбраната в рамките на утвърдените в таблицата размери на основните месечни заплати определя длъжностните наименования, минималните и максималните основни месечни заплати на длъжностите в зависимост от степента на подчиненост на структурните звена - Генерален щаб, поделения на Българската армия и структури на подчинение на министъра на отбраната, които не прилагат Закона за администрацията и Закона за държавния служител.
Чл. 4
(1) Основното месечно възнаграждение на държавните служители от Министерството на вътрешните работи се определя по реда на чл. 199 и 200 от Закона за Министерството на вътрешните работи.
(2) Основното месечно възнаграждение на длъжностите за лицата, работещи по трудово правоотношение, за които се изисква висше или средно образование, се определят по реда на чл. 203, ал. 1 - 3 от Закона за Министерството на вътрешните работи, като за длъжностите, за които се изисква по-ниско от средно образование, началната заплата за длъжност не може да бъде по-малка от 180 лв.
(3) Основното месечно възнаграждение на новопостъпилите държавни служители - стажанти в МВР, за периода на първоначалното професионално обучение е 80 на сто от основното месечно възнаграждение за най-ниската длъжност от категория Г и от длъжността “полицай”, “пожарникар” или “сътрудник” от категория Е.
(4) На държавните служители - стажанти, се изплаща допълнително възнаграждение за продължителна служба при условия и в размери, определени за държавните служители в МВР.
Чл. 5
Основните месечни възнаграждения и минималните и максималните размери на основните месечни заплати по чл. 3 и 4 се определят в рамките на средните месечни брутни работни заплати по чл. 1.
Чл. 5а
(1) Индивидуалните основни месечни заплати на лицата, чиито месечни заплати, изчислени като разлика между брутната месечна заплата, намалена с личните задължителни осигурителни вноски и дължимия данък върху доходите, се намаляват поради промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица, в сила от 1 януари 2008 г., се увеличават от същата дата.
(2) Размерът на увеличението по ал. 1 следва да е такъв, че месечната заплата на лицето след 1 януари 2008 г., изчислена като разлика между брутната месечна заплата, намалена с личните задължителни осигурителни вноски, изчислени по размерите за декември 2007 г. и дължимия данък върху доходите, да не се намалява.
(3) Увеличението по ал. 2 за януари, февруари и март да се изплати с полагащите се заплати за март 2008 г.
Чл. 6
(1) Годишният размер на средствата за работна заплата се формира с натрупване от началото на годината на основата на разчетената с държавния бюджет численост на персонала и определените по реда на постановлението средни месечни брутни работни заплати на едно лице от персонала за съответния период.
(2) Средствата за работна заплата, определени по реда на ал. 1 за съответния период, се ползват за определяне и изплащане на основните месечни заплати и възнаграждения, на допълнителни и други трудови възнаграждения, определени със закон или с друг нормативен акт.
Чл. 7
Основното месечно възнаграждение на кадровите военнослужещи по Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България, на държавните служители и на лицата, работещи по трудово правоотношение по Закона за Министерството на вътрешните работи, се определя на базата на разчетните данни, посочени в § 14 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет на Република България за 2008 г.
Чл. 8
(1) Обезщетенията по чл. 220, 222 и 224 от Кодекса на труда и по чл. 61, 104, чл. 105, ал. 3, чл. 106, ал. 2, 3 и 4, чл. 107, ал. 3 и чл. 107а от Закона за държавния служител на лицата, работили съответно по трудово или по служебно правоотношение и освободени от съответните администрации, се осигуряват от бюджетите на министерствата и ведомствата и от самостоятелните бюджети на държавните висши военни училища, като се изплащат и отчитат по разходен параграф “Други възнаграждения и плащания на персонала” от Единната бюджетна класификация за 2008 г.
(2) Еднократните парични обезщетения по чл. 237 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България и по чл. 252 от Закона за Министерството на вътрешните работи се осигуряват от бюджетите на министерствата и ведомствата и от самостоятелните бюджети на държавните висши военни училища, като се изплащат и отчитат по разходен параграф “Други възнаграждения и плащания на персонала” от Единната бюджетна класификация за 2008 г.
Чл. 9
(1) При намаляване числеността на персонала в министерството/ведомството, утвърдено с акт на Министерския съвет, икономиите от средствата за работна заплата могат да се използват за увеличаване на основните месечни заплати (възнаграждения).
(2) В случаите по ал. 1 намалението не се отразява при формирането на годишния размер на средствата за работна заплата за следващата година.
Преходни и заключителни разпоредби
§ 1
Необходимите средства за прилагане на постановлението се осигуряват в рамките на одобрените със Закона за държавния бюджет на Република България за 2007 г. средства по бюджетите на първостепенните разпоредители с бюджетни кредити, трансфера от републиканския бюджет по самостоятелните им бюджети и в изпълнение на чл. 34 от Закона за устройството на държавния бюджет.
§ 2
Броят на гражданските лица, назначени по условията на Постановление № 66 на Министерския съвет от 1996 г. за кадрово осигуряване на някои дейности в бюджетните организации (обн., ДВ, бр. 29 от 1996 г.; изм. и доп., бр. 76 и 92 от 1997 г.; бр. 5 от 1999 г., бр. 53 от 2000 г. и бр. 100 от 2005 г.) в Министерството на отбраната, Българската армия и структурите, подчинени на министъра на отбраната, се утвърждава от министъра на отбраната в рамките на не повече от 8 на сто спрямо утвърдената ежегодно годишна средносписъчна численост на персонала за министерството.
§ 3
На кадровите военнослужещи:
1. назначени на длъжности в съответствие с § 43 от преходната разпоредба към Постановление № 77 на Министерския съвет от 2003 г. за изменение и допълнение на Правилника за кадрова военна служба (обн., ДВ, бр. 33 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 37 от 2004 г., бр. 40 от 2005 г., бр. 40 от 2006 г. и бр. 36 от 2007 г.), размерът на основното месечно възнаграждение се определя, както следва:
2. притежаващи военно звание, по-ниско от изискващото се по щата, се изплаща основно месечно възнаграждение за най-високата степен на притежаваното военно звание;
3. с връчени предизвестия за прекратяване на договорите за кадрова военна служба, на които размерът на основното месечно възнаграждение е определян в съответствие с т. 1 и 2, за времето на назначението им в специалните щатове на министъра на отбраната, основното месечно възнаграждение се определя по реда, действал до вземането им в тези щатове.
§ 4
Изпълнението на постановлението се възлага на министъра на отбраната, министъра на вътрешните работи, министъра на финансите и на ръководителите на ведомствата, в състава на които има военизирани формирования или кадрови военнослужещи по Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България.
§ 5
Постановлението се приема на основание чл. 224 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България и чл. 199, ал. 2 и чл. 203 от Закона за Министерството на вътрешните работи.
§ 6
Постановлението влиза в сила от 1 юли 2007 г.
Заключителни разпоредби
Приложение 1 Приложение № 1 към чл. 1, т. 1
Приложение № 1 към чл. 1, т. 1 ТАБЛИЦА за средните месечни брутни работни заплати на едно лице от състава на кадровите военнослужещи по Закона за отбраната и Въоръжените сили на Република България и на държавните служители по Закона за Министерството на вътрешните работи по министерства, ведомства и други бюджетни организации, финансирани от републиканския бюджет Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя
Приложение 2 Приложение № 2 към чл. 1, т. 2
Приложение № 2 към чл. 1, т. 2 ТАБЛИЦА за средните месечни брутни работни заплати на едно лице от състава на гражданските лица по Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България и на лицата, работещи по трудово правоотношение по Закона за Министерството на вътрешните работи, по министерства, ведомства и други бюджетни организации, финансирани от републиканския бюджет Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя
Приложение 3 Приложение № 3 към чл. 2, т. 1 и чл. 3, ал. 1
Приложение № 3 към чл. 2, т. 1 ТАБЛИЦА за размера на основното месечно възнаграждение в съответствие с присвоеното военно звание на кадровите военнослужещи от Въоръжените сили на Република България Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя
Приложение 7 Приложение № 7 към чл. 2, т. 5
Приложение 8 Приложение № 8 към чл. 2, т. 6 и чл. 3, ал. 3
Приложение № 8 към чл. 2, т. 6 ТАБЛИЦА на длъжностните наименования, минималните и максималните основни месечни заплати на основните длъжности за граждански лица по трудово правоотношение в Генералния щаб, поделенията на Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната, които не прилагат Закона за администрацията и Закона за държавния служител Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя Забележки:
1. Длъжностните наименования, минималните и максималните размери на основните месечни заплати на длъжностите в зависимост от степента на подчиненост на структурните звена (ГЩ, поделения на БА и структури на подчинение на министъра на отбраната), които не прилагат Закона за държавния служител, се определят от министъра на отбраната в диференцирания диапазон на утвърдените с таблицата основни месечни заплати.
2. *Индивидуалните основни месечни заплати на гражданските лица, заемащи длъжности “Ст. медицинска сестра”, “Ст. акушерка”, “Ст. медицински лаборант”, “Ст. рентгенов лаборант” и “Ст. рехабилитатор” и притежаващи образователна степен, по-ниска от “бакалавър”, се определят “от 242 до 385 лв.” считано от 01.07.2008 г. до изтичане на срока в разпоредбите на § 7 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за лечебните заведения.
Приложение 9 Приложение № 9 към чл. 2, т. 7
Приложение № 9 към чл. 2, т. 7 ТАБЛИЦА за длъжностните наименования, минималните и максималните основни месечни заплати за основните длъжности за граждански лица по трудово правоотношение в Националната разузнавателна служба Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя Забележка. Длъжностните наименования, минималните и максималните размери на основните заплати на длъжностите в Националната разузнавателна служба се определят от директора на Националната разузнавателна служба в диференцирания диапазон на утвърдените с таблицата основни месечни заплати.
Приложение 10 Приложение № 10 към чл. 2, т. 8
Приложение № 10 към чл. 2, т. 8 ТАБЛИЦА на длъжностните наименования, минималните и максималните основни месечни заплати на основните длъжности за граждански лица по трудово правоотношение в НСО Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя Забележка. Длъжностните наименования, минималните и максималните размери на основните месечни заплати на длъжностите в зависимост от степента на подчиненост на структурните звена в НСО се определят от началника на службата в диференциран диапазон на утвърдените с таблиците основни месечни заплати.
Приложение 12 Приложение № 12 към чл. 2, т. 10
Приложение № 12 към чл. 2, т. 10 ТАБЛИЦА за размерите на минималните и максималните основни месечни заплати на лицата, работещи по трудово правоотношение в Министерството на вътрешните работи Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя Забележки:
1. В рамките на минималните и максималните основни месечни заплати по длъжностни наименования и раздели от таблицата министърът на вътрешните работи определя диференцирани диапазони за длъжностите от Класификатора на длъжностите в МВР за различните структурни звена, специфика на работа, професионален стаж и други.
2. Индивидуалните основни месечни заплати се определят в рамките на диференцираните диапазони.
Приложение 13 Приложение № 13 към чл. 2, т. 11
Приложение № 13 към чл. 2, т. 11 ТАБЛИЦА за размерите на месечните заплати за категория и размерите на месечните заплати за най-ниската и най-високата длъжност във всяка категория на държавните служители по Закона за МВР в Специалната куриерска служба Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя
Приложение 14 Приложение № 14 към чл. 2, т. 12
Приложение № 14 към чл. 2, т. 12 ТАБЛИЦА за размерите на минималните и максималните основни месечни заплати на лицата, работещи по трудово правоотношение в Специалната куриерска служба Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя Забележки:
1. В рамките на минималните и максималните основни месечни заплати по длъжностни наименования и раздели от таблицата министърът на държавната администрация и административната реформа определя диференцирани диапазони за длъжностите от Класификатора на длъжностите за лицата, работещи по трудово правоотношение в Специалната куриерска служба, за различните структурни звена, специфика на работа, професионален стаж и други.
2. Индивидуалните основни месечни заплати се определят в рамките на диференцираните диапазони.
Приложение 15 Приложение № 15 към чл. 2, т. 13
Приложение 16 Приложение № 16 към чл. 2, т. 14 Забележка на редакцията: виж приложенията в PDF-а на броя
Приложение № 16 към чл. 2, т. 14 ТАБЛИЦА за размерите на минималните и максималните основни месечни заплати на лицата, работещи по трудово правоотношение в Главна дирекция “Изпълнение на наказанията” и в Главна дирекция “Охрана” към Министерството на правосъдието Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя Забележки:
1. В рамките на минималните и максималните основни месечни заплати по длъжностни наименования и раздели от таблицата министърът на правосъдието определя диференцирани диапазони за длъжностите от Класификатора на длъжностите за лицата, работещи по трудово правоотношение.
2. Индивидуалните основни месечни заплати се определят в рамките на диференцираните диапазони.