§ 1
(1) Увеличава от 1 юли 1990 г. минималната месечна основна заплата за страната от 140 лв. на 165 лева.
(2) Въвеждането на новата минимална основна заплата в производствената сфера да се извърши в рамките на наличните средства за работна заплата за 1990 г., а за непроизводствената сфера средствата да се осигуряват от държавния бюджет, но не повече от 50 млн. лв., включително и за общественото осигуряване.
(3) Министерството на финансите до 31 май 1990 г. да внесе в Министерския съвет предложение за решаване на въпросите по данъчното облагане, свързано с увеличаването на минималната основна заплата.
(4) Комитетът по труда и социалното осигуряване да извърши налагащите се изменения и допълнения в Единната тарифна мрежа и в Единната щатна таблица. Председател на Министерския съвет: Андрей Луканов концерти и други подобни на стопанска сметка, свързани с издигане културата и бита на населението, собствено производство на промишлена и селскостопанска продукция, научно-производствена дейност, придобиване на дялови вноски в други фирми, осъществяване самостоятелна външноикономическа дейност, организиране кръжоци, беседи, библиотеки, художествена и физкултурна дейност, провеждане всякакви културни мероприятия с младежи, пенсионери, домакини, развитие на вътрешен и международен туризъм“. Кооперацията се представлява от председателя ѝ Илия Колев Илчев.