Към съдържанието
Правото

Чл. 146 Продължителност

Кодекс на труда (КТ)

ДВ, бр. 26 от 1986 г. В сила

Текстът до 31.07.2026 е по официален консолидиран текст; измененията след тази дата са приложени от „Държавен вестник“.

(1) Продължителността на извънредния труд през една календарна година за един работник или служител не може да надвишава 150 часа.

(2) С колективен трудов договор по чл. 51б може да се уговаря по-голяма продължителност на извънредния труд по ал. 1, но не повече от 300 часа през една календарна година.

(3) Продължителността на извънредния труд не може да надвишава:

1. 30 часа дневен или 20 часа нощен труд през 1 календарен месец;

2. 6 часа дневен или 4 часа нощен труд през 1 календарна седмица;

3. 3 часа дневен или 2 часа нощен труд през 2 последователни работни дни.

(4) Ограниченията по ал. 1 и 3 не се прилагат в случаите по чл. 144, т. 1 - 4.

Съдебна практика по чл. 146

Цялата практика по чл. 146

Неофициален консолидиран текст. Автентичният текст е обнародваният в „Държавен вестник“.